Nye rutiner ventes....

Da var vinterens MMC-klinikk overstått og noen endringer blir det.

Det var mange gode nyheter i år.
Alt av fysikk er supert.
Bruk av Body-brace og ankelortoser gjør at lille kan være aktiv på en positiv måte og
får brukt de musklene han har så han blir stor og sterk :-)
Alt ser bra ut med shunt og ingen tanker om tjoret ryggmarg eller noe annet.
Så da vi var ferdig på det første undersøkelsesrommet ble jeg nesten litt forfjamset...
Følte nesten ikke at noe ble gjort siden alt var så avslappet denne gangen.
Jeg regner med de vet hva de gjør, så jeg føler meg ganske avslappet og gleder meg til en
ganske så "bekymringsløs" sommer i år!:-)

Da vi kom til neste stopp og skulle diskutere det medisinske og praktiske rundt stell,
ble det raskt litt mer action.. Vi har jo vært ganske plaget med urinveisinfeksjon og
jeg så vel for meg å få en blindtarmstomi på gutten.
Dette var ikke så enkelt som jeg hadde trodd....
Så vi fikk enda en medisin som han må stå på til han blir ca ni år og
kanskje enda litt lengre.
Tarmstomi.... Knapp på magen... Det blir det til høsten.
Det var en gla nyhet.. Kanskje får jeg appetitten til lilleskatten opp ,
kanskje får han ikke så vondt i magen sin, kanskje blir han tømt ordentlig.
Det blir nye rutiner, men vi er på vei til en mer selvstendig hverdag...
Et skritt om gangen, til høsten tar vi første, store, selvstendige skritt.
Blir spennende, litt skummelt, men så mye bedre for lillemann.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mobbing, trakassering og diskriminering

Nav-bil = økonomisk ruin

En sånn dag - hvor er pause knappen? -