Ingen tårer = Dårlig mor??

Barnehagestarten nærmer seg med stormskritt.
I morgen er første dagen og jeg GLEDER meg.
Jeg gledet meg faktisk så mye at jeg glemte helt at det skulle være tilvenningsdager før jeg kunne levere han i barnehagen for så å gå å gjøre mitt...
Hmm...

Er det forventet at mor skal gråte og være helt hysterisk når man leverer i fra seg barnet sitt i barnehagen?
Er jeg en dårlig mor siden jeg faktisk ser frem til denne dagen?

Hvem jeg enn prater med ang. barnehagestart så kommer alle med trøstene blikk og kommentarer..
- det går bra etterhvert...
- det er værst den første gangen...
- det er bra for dere begge.. tenk på det du....

Joda, jeg tenker mye på det. Å jeg GLEDER meg!
Ikke for å bli "kvitt" barnet mitt eller ansvar, men rett og slett fordi jeg vet at vi begge TRENGER barnehagen sårt!
Lille skatten min trenger å bli sosialisert. Han må bli vant med nye mennesker og lyder.
Jeg trenger å bli kjent med meg selv.. få hverdagen til å gå opp... slappe av å være meg... og viktigst av alt... få være mamma.

Frem til nå har jeg vært mamma, trener, pleier og pappa... Det kan slite hvem som helst ut.
Jeg har ikke klart å gi gullet mitt alt jeg har villet gi han. Men nå tar barnehagen den stressende "pleie biten" så nå kan jeg endelig bli min sønns MAMMA!

Jeg skal jo hente han igjen. Det er ikke som at jeg har tenkt å levere han i barnehagen og aldri hente han igjen! Helgene har vi sammen og andre helligdager!
Han må jo bli selvstendig han også.
En dag er ikke jeg der.

Hva om jeg skulle hatt han inntil meg og ikke delt han med resten av verden? hvordan hadde sønnen min blitt da?

Jeg ser på barnehagen som en fantastisk start på et fantastisk år.
Og håper virkelig at dere ikke synes jeg er snål når ikke en eneste tåre vil falle den dagen jeg leverer han i barnehagen og returnerer til en "normal" hverdag! :D

Kommentarer

  1. Hei Rita!! Jeg kjenner meg igjen her. Selvfølgelig er jeg også en av de som storkoste meg når barna var i barnehagen. Det var så godt og levere de i noen timer og gå ut porten og bare være MEG.Uten dårlig samvittighet!! Stå på, jenta mi. Klem fra Inger

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mobbing, trakassering og diskriminering

En sånn dag - hvor er pause knappen? -

Nav-bil = økonomisk ruin