Flagg og champagne brus..

For et år siden i dag lå jeg hjemme med noe som minnet veldig om meget kraftige mens - smerter.
Min mor ba meg lage liste over når det var værst og hvor jeg skulle prøve å beskrive smertene.
Denne lista så jeg på i dag, men nå har jeg et smil om munnen, for i dag var en gledens dag!

Julaften for et år siden kom min kjære sønn til verden.
Det som har vært så sårt og trist med dette minnet var det jeg ble frarøvet på den store dagen.
Jeg fikk ikke være sammen med babyen min..
Jeg fikk ikke flagg og champagne brus..
Jeg fikk ikke lykken og lyset.

Jeg fikk sorgen og mørket.

Nå har jeg fått være sammen med babyen min... masse masse..
Jeg har fått kjenne på lykken med å være mor..
Jeg har fått en lysere hverdag siden vi kom hjem fra sykehuset i januar..
Og nå har jeg endelig fått min sønn sitt flagg og champagnebrusen for å skåle for fødselen.
Endelig er hele fødselen komplett.

Det er fantastisk godt å vite at jeg har mennesker rundt meg som bryr seg så mye om oss.
At de fanget opp hvor viktig dette var symbolsk for meg. Hvor mye jeg hadde sett frem til dette "ritualet" på føden. Hvor fryktelig trist jeg synes det var at jeg ikke fikk det.
At de ville gi meg dette.
Jeg gråt i dag. masse.
Mange gledes tårer.
Tenk at de gjorde dette for MEG!

Jeg takker dere av hele mitt hjerte!

TUSEN HJERTELIG TAKK!!
Det betydde så utrolig mye for meg!

God jul og godt nytt år til dere alle! :D

Stor klem fra lykkelig, men travel mamma! ;)

Kommentarer

  1. Ville bare titte innom og si hei :) leste artikkelen om deg på babyverden, og måtte kikke innom bloggen! Du er sterk! Ta gjerne en titt innom bloggen min også hvor jeg skriver om å valgt vekk pga hjernebrokk. gravidogung.blogg.no.
    Hilsen Iselin :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mobbing, trakassering og diskriminering

Nav-bil = økonomisk ruin

En sånn dag - hvor er pause knappen? -