Lykke!

Lykkelig!
For et år siden ville dagens situasjon sett ganske uoppnåelig ut.  
Jeg kunne aldri sett for meg en situasjon hvor jeg skulle mestre jobb, sosialisering og de «vanlige» dagsrutinene.. men… Nå jobber jeg tre dager i uken, har så klart hatt min kjæreste skatt som vanlig og mestrer en hverdag jeg aldri hadde trodd jeg skulle mestre!
Og ikke nok med det… Vi har kjøpt oss ny leilighet!!
Endelig har vi en bolig hvor vi kan bo i mange år! Det er helt fantastisk herlig å kjenne at man har plass til å bo. Nå har vi alt av utstyr på badet og bodene rommer det vi trenger å lagre. Det har vært et langt år i år med mange forskjellige hendelser. Jeg har tatt lærdom av alle som en og kan se tilbake på dette året med et smil og minnes det som "året da livet tok en helomvending".
Sommeren har vært rolig og vi har for det meste prioritert å være hjemme i kjære Norge i år.
Jeg fikk meg ei uke sammen med et av mine vakre tantebarn i Bulgaria, hvor vi slappet av og tok livet med ro. Det var en utrolig fin tur som ga meg mye overskudd og energi til resten av sommeren. 
Jeg startet i tiltak via NAV hvor jeg jobber tre dager i uken nå. Jeg startet i sommer og har vært utrolig heldig med arbeidsplass og kolleger.  Er ganske overrasket over hvor mye jeg får til, herlig med litt mestringsfølelse i hverdagen! J
Jeg solgte leiligheten min på tidlighøsten og flyttet inn sammen med mine foreldre i påvente av leiligheten jeg hadde kjøpt. Dette var en herlig tid hvor jeg fikk mye avlastning og frihet på kveldene, noe som kanskje ga meg det jeg trengte til å klare livet så godt som i dag.
Nå er mine foreldre på en velfortjent måneds ferie i det varme utland og selv om vi savner dem veldig mye, så kan jeg gledelig meddele dem at vi har det fint og klarer oss godt. Vi kommer oss opp om morgenen, Følger opp barnehage og jobb og middag blir det tid til hver eneste dag .
I det nye kjøkkenet er det en fryd å lage mat, så det er sjeldent man ser halvfabrikata på middagsbordet nå! J
Operasjonen til lilleskatten, som var planlagt i høst, ble utsatt til januar, så det blir, men godt å få litt ekstra betenkningstid og enda bedre at det ble utsatt til etter flytting og julestress.. Blir nok å ta tak i når det skal gjøres så da er det godt at alle andre ting er på plass!
Vi var veldig uheldige og mistet vår kjære avlaster til videreutdanning, men ønsker henne masse lykke til! Så skal det sies at vi har nå fått et nytt avlastningspar som ser ut til å takle oppgaven svært godt! Lilleskatten har det bra og det er det viktigste!
Men om ikke all denne lykken var nok, ser det nå ut til at vi er i en lykkesving. Her skjer det ene positive etter det andre og jeg kan nå si at 2013 ble et fantastisk år til slutt hvor løsninger på det meste meldte sin ankomst og gjorde verden vår til et bedre sted å være!
Takk til alle der ute som har hjulpet oss og har vært der for oss på godt og vondt!
Og Tusen takk til banken og kommunen som har vært helt fenomenal i prosessen «boligkjøp»!
Og til NAV som presset meg nok til at jeg kunne se hva jeg er god for!                                                                                                           
                                                                         SMIL!! J

Kommentarer

  1. Godt å høre. Hilsen militærmannen :-)

    SvarSlett
  2. Så koselig å se at du fortsatt er med oss! :) Håper det går bra med deg :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mobbing, trakassering og diskriminering

Nav-bil = økonomisk ruin

En sånn dag - hvor er pause knappen? -