Tusen takk NAV

Kjære Nav!
Jeg har skrevet til dere før på bloggen hvor jeg takket dere for å tyne meg tynnslitt så jeg skulle få se hvor mye jeg faktisk klarte!
Jeg mener det ennå! Tusen takk! 
For uten deres hjelp hadde jeg aldri vært her jeg er i dag!
Jeg lever i en hverdag som er oppslukende av smerte til tider, men mye glede i hverdagen som veier opp for dette.
Jeg fikk oppleve det livet jeg ønsket meg, jeg fikk være supermamma for en liten stund.
Men så sa kroppen stopp.
Det endte med 100% uføretrygd etterfulgt av en ganske så stor nedtur som raskt ble erstattet med et lettelses sukk.

Da jeg hadde tenkt en stund, fant jeg ut at tiden var inne med familieforøkelse, 
nå hadde jeg jo tid til en til og Isak slapp å bli enebarn. 
Så jeg og min forlovede satte oss på saken og fikk en helt nydelig lillebror til Isak.
Selvfølgelig kom han med kolikk og låsninger både her og der, men nå, fem måneder etterpå, kan jeg si jeg er lykkelig og så forelsket i alle guttene mine! 

MEN, det jeg skal frem til med dette er: 
Dere har gjort alt dere kunne for å motivere meg, presse meg, teste meg og virkelig få meg til å gi alt og litt til. 
Jeg gjorde det og ble syk. 
Kroppen tålte ikke presset og kravene.
Men det å få barn, det å ønske å være et godt forbilde, Ingenting er mektigere enn det!

Jeg ringte dere her om dagen for å høre om jeg kunne gå skole selv om jeg var ufør. 
Jeg ville gjøre noe for meg. 
Jeg vil ha en hobby og hva er vel bedre enn en hobby som kan sikre fremtiden om jeg skulle bli bedre? 
Og hva er vel bedre enn en hobby som kan vise barna mine at alt er mulig?
Og hva er vel bedre enn en hobby som vil få meg til å bli et godt eksempel for barna mine?

Hvis jeg gir opp, hvorfor skulle ikke barna mine også gjøre det når de plages litt eller har mye vondter?

Isak er den klokeste og sterkeste jeg vet om.
Han kan bli akkurat hva han bestemmer seg for. Og jeg vil være et forbilde for han.
Han lever et liv i smerter og et liv som preges av sykehusopphold og operasjoner, 
men jeg tror ikke det vil være noe hinder, hvis han ser at ALT er mulig bare man vil det nok!

Jeg har i dag sendt forespørsel til en skole om veiledning til utdanning. 
Jeg har mye å ta igjen, men en plass må man starte og jeg skal nok bli ferdig før mine barn er ferdige på skolen.
Babysteps, men gode babysteps som fører til et bedre liv for oss alle! 
Jeg gleder meg til fremtiden! 

Så, tusen takk NAV, for at dere gjorde dette mulig for meg! 
Jeg skal ta en utdannelse og komme meg tilbake i arbeidslivet!
Takk for at dere hadde troa på meg så lenge og takk for at dere gir meg muligheten til å gå skole og få en utdannelse! 

Nå henger resten på meg, men jeg har heldigvis god tid! Så dette skal jeg klare! :D

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mobbing, trakassering og diskriminering

Nav-bil = økonomisk ruin

En sånn dag - hvor er pause knappen? -